TIVOLI JO11-1

Najaarscompetitie

Tivoli JO11-1 - Valkenswaard JO11-5

09-11-’19

We begonnen sterk en hadden direct de tegenstander onder druk, het duurt toch even voordat het eerste doelpunt viel, omdat Valkenswaard stevig verdedigde. Dit stevige werd sommige van ons teveel, waardoor op de verkeerde manier gereageerd werd. De hele wedstrijd gecontroleerd en geen echte kans weggegeven, met vlagen goed positiespel en doelpunten na combinaties.

Tivoli JO11-1 - Sterksel JO11-1

16-11-’19

Eerste koude ochtend, maar de kids waren erop gekleed, veld was iets slipperig voor de bal. Op papier een sterke tegenstander, die gewonnen moest worden in de strijd om het kampioenschap. In tegenstelling tot de laatste wedstrijden kwamen we snel op voorsprong. We konden deze voorsprong tot het einde van de wedstrijd telkens vasthouden, als zij scoorden, dan maakten wij het verschil weer naar 2. Door uitvallen van Luuk was de drang naar voren wat minder, maar het lukte goed om de voorsprong vast te houden. Drie belangrijke punten binnen.

RPC JO11-5 - Tivoli JO11-1

23-11-’19

Toch ook nu weer in het begin van de wedstrijd onnodig de moeilijke oplossing zoeken, waardoor de trainer van RPC zich hardop afvroeg waarom wij koploper waren. De ruststand was 1-3, wat de reden was om wat om te zetten, voor het doelsaldo moest hier ruim gewonnen worden. Gelukkig lukte het de 2e helft wel rustig te blijven en de makkelijke bal te zoeken. Twee spitsen ingezet, zodat er wat meer ruimte op het middenveld kwam. Achteraf snapte ik wel waarom we het zo moeilijk hadden, er werd met een zware bal gespeeld, welke ook nog eens keihard opgepompt was. Hiermee kon niet goed geschoten of gepassed worden.

Tongelre JO11-1 - Tivoli JO11-1

30-11-’19

We stonden in stand gelijk, met voor ons een klein voordeel in doelsaldo. Het kunstgras is toch echt anders daar, plat en de bal rolt een stuk sneller. Wel laten wennen aan het veld, hierop aandacht gevraagd, maar toch zag je dat bij een dribbel de bal te ver van de voet rolde. Ook speelde de spanning mee. We hadden eigenlijk meteen het overwicht op het veld, maar we konden dit niet omzetten in doelpunten. Kansen kregen we genoeg, maar of de keeper, de paal, de lat stond een doelpunt in de weg. Ook waren we te gehaast of te onnauwkeurig of zochten de aller moeilijkste oplossing, waardoor het Tongelre steeds lukte de bal nog net weg te tikken. Zij kregen 1 kans, 1-0. Weer bleven wij aandringen en net voor de rust lukte het de bal in te tikken, 1-1. Ik kon me niet voorstellen, dat Tongelre het nog een helft vol zou houden, dus de opdracht was, vol doorgaan. Dat deden we, zij weer een halve mogelijkheid en de bal rolt door een aantal benen in het doel. Je zag ze gewoon bijna opgeven van vermoeidheid, maar het lukte pas van afstand met een hoge bal om de keeper te verschalken, 2-2. Vijf minuten voor tijd kregen zij een vrije trap op 20 meter, deze werd aangeraakt, waardoor de keeper kansloos was, 3-2. Een laatste krachtsinspanning, maar nog steeds lukte het niet nog een doelpunt te maken. Helaas, heel hard gewerkt, eigenlijk alles goed gedaan, behalve dan meer scoren dan Tongelre. Ik als trainer en wij als ouders zijn toch erg trots op jullie.